خانه کشاورز
مکانیزاسیون و مدیریت

مشاوره خرید

:

خانه کشاورز امکان خریدی مطمئن را از کارخانه‌ها و واردکنندگان معتبر به صورت مستقیم برای شما فراهم می‌کند.

برای بهره مندی از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در امر خرید ادوات، استعلام قیمت و یا سفرش ماشین آلات، از شما خواهش می کنیم اطلاعات خواسته شده را در فرم زیر تکمیل نمایید.

 

حداکثر تا 24 ساعت بعد از ثبت درخواست، همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.


1397/09/27[نمایش :29958][ادامه ... ]

اصول سمپاشی درختان

:

مهم ترین مساله برای افرادی که به کار باغداری درختان مشغول هستند اطلاع از زمان دقیق سم پاشی آنها می باشد ، 


1396/03/17[نمایش :90080][ادامه ... ]

اصول صادرات دام و طیور زنده

:

صادرات دام و طیور از جمله راه های بهبود درآمد کشاورزان و ارزآوری برای کشور می باشد. از جمله شرایط عمومی صادرات هر گونه دام و طیور در کشور دریافت مجوزها و موافقت نامه های لازم از نهادهای ذیربط، دریافت تأييديه سازمان دامپزشكي و… است.


1395/07/26[نمایش :6936][ادامه ... ]

علل روی آوردن روستاییان به شهر ها

:

بالا بودن سطح دستمزد در کارهای صنعتی، در کلیه امور صنعتی بطور کلی سطح دستمزد و درآمد سالیانه بیش از بخش کشاورزی است. این تفاوت بخصوص برای کارگران ماهر و نیمه ماهر چشمگیرتر است. علاوه بر آن حقوق بازنشستگی و مستمری مخصوص عائله را نیز که در بخش صنعتی مرسوم و در کشاورزی هنوز معمول نیست بایستی به آن افزود.


1393/09/01[نمایش :4866][ادامه ... ]

اهداف مکانیزاسیون

:

نتایج بررسی های متعدد در کلیه مجامع علمی دنیا اعم از شرق یا غرب نشان داده است که کاربرد ماشینهای کشاورزی کلیه عملیات کاشت، داشت و برداشت را با کیفیتی بسیار مطلوب و دقت زیاد انجام می دهد.


1393/09/01[نمایش :8417][ادامه ... ]

تاریخچه خاکورزی

:

خاکورزی عبارت است از عملیات مکانیکی که به منظور آماده سازی زمین برای زراعت روی خاک انجام می شود. هدف از خاک ورزی مطلوب ایجاد محیط مناسب برای جوانه زنی بذر، رشد ریشه، کنترل گیاهان هرز، کنترل فرسایش خاک و کنترل رطوبت خاک است.


1393/08/18[نمایش :9506][ادامه ... ]

کاهش ضایعات ارجح بر افزایش تولید

:

سالانه به طور متوسط 25 تا 30 درصد محصولات كشاورزي كشور ضايع مي شود؛ ميزاني كه مي توانست غذاي 10 ميليون نفر را تامين كرده و ارز قابل توجهي را در كشور حفظ نمايد. در اين ميان با توجه به منابع توليد محدود در بخش كشاورزي، تقويت صنايع تبديلي و تكميلي، توسعه انبارها و سردخانه ها و استفاده از تكنولوژي هاي نوين فرآوري، حمل و نقل و بسته بندي . . .


1392/07/03[نمایش :9140][ادامه ... ]

مدیریت ضایعات کشاورزی

:

موضوع بحث انگيز روند افزايشي ضايعات مواد غذايي، يكي از چالشهاي جدي اكثر كشورها به ويژه، كشورهاي در حال توسعه است، سياستمداران و انديشمندان مجامع علمي در جهان سوم درصدد  . . .


1392/07/03[نمایش :13175][ادامه ... ]

انتخاب ، آزمون و ارزیابی ماشین ها و ادوات کشاورزی

:

انتخاب ماشین به مفهوم گزینش بر اساس عملکرد احتمالی ، برای مصرف کننده بالقوه آن می باشد . این عملکرد از مقایسه ماشین ها در مزرعه تعیین می گردد . عملکرد فنی ماشین ها ، تنها یکی از مواردی است که مورد ارزیابی واقع می شود.


1392/04/23[نمایش :12306][ادامه ... ]

مبانی خاکورزی

:

خاکورزی عبارت است از عملیات مکانیکی که به منظور آماده سازی زمین برای زراعت روی خاک انجام می شود . هدف از خاک ورزی مطلوب ایجاد محیط مناسب برای جوانه زنی بذر ، رشد ریشه ، کنترل گیاهان هرز ، کنترل فرسایش خاک و کنترل رطوبت خاک است .


1392/04/17[نمایش :20221][ادامه ... ]

برخی از مشاغل مکانیزاسیون کشاورزی(زبان اصلی)

:

Agricultural mechanization: Description: A program that generally prepares individuals to sell, select, and service agricultural or agribusiness technical equipment and facilities, including computers, specialized software, power units, . . .


1391/12/02[نمایش :9437][ادامه ... ]

تنظیم کمباین و رفع ایرادهای آن در برداشت گندم

:

هنگامی که دانه های گندم سخت شدند و دیگر با ناخن تقسیم نمی شدند و رطوبت دانه 14٪ شد، هنگام درو می باشد . برای برداشت باید از کمباین های که معاینه فنی شده اند استفاده شود که بهتر است نو باشند و ریزش بیشتر از 5٪ نداشته باشند .


1391/11/28[نمایش :44925][ادامه ... ]

كم خاك ورزي

:

خاك‌ورزي عبارت است از بكارگيري يك يا چند عمل با يك نيروي مكانيكي مشخص كه توسط يك وسيله خاك‌ورزي به تمام يا بخشي از توده خاك اعمال مي‌گردد. عمليات خاك‌ورزي اجرا شده در يك توالي . . .


1391/10/17[نمایش :20331][ادامه ... ]

مکانیزاسیون کشاورزی

:

مکانیزاسیون واژه ایست مشتق شده از مکانیک که به معنای مکانیکی کردن است.پس مکانیزاسیون به مفهوم مکانیکی کردن است و منظور از آن ، استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی برای تولیدات و انجام کارهای کشاورزی است. تاریخچه ی مکانیک به قرن هفدهم برمی گردد که با قوانین سه گانه ی نیوتن آغاز شد و با فعالیت دانشمندان مختلف علم مکانیک، ادامه پیدا نمود...


1391/08/24[نمایش :32761][ادامه ... ]

چرا کشاورزی؟

:

رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می‌شود . در میان اهداف مورد نظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی بسیار مهم هستند.


1391/05/21[نمایش :13736][ادامه ... ]

چرا کشاورزی دقیق ؟

:

بکارگیری سموم و کودهای شیمیایی در عرصه کشاورزی منجر به پیدایی اکوسیستم های زراعی ناپایدار، آلودگی محیط زیست، کاهش کمی و کیفی محصول و کارایی انرژی شده است. گذشته از صدمه های ناشی از تخریب محیط زیست بر حیات انسانی، از دیگر پیامدهای ناشی از تخریب منابع طبیعی در اثر بکارگیری الگوهای نامناسب تولیدی می توان به ناپایداری نظام های تولید و بهره برداری کشاورزی و از بین رفتن منابع پایه و در نتیجه تحدید امکانات تولیدی اشاره کرد.


1391/05/21[نمایش :27233][ادامه ... ]

سوزاندن بقایای زراعی

:

بخش کشاورزی بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در هر کشوری نقش بالایی در اشتغال ، تولید ناخالص ملی ، صادرات و تأمین امنیت غذایی و حفظ استقلال دارد. با افزایش جمعیت و عدم توانایی در افزایش سطح زیر کشت محصولات بدلیل . . .


1391/03/06[نمایش :12535][ادامه ... ]

ضرورت آموزش زنان روستایی

:

علي‌رغم اينكه زنان به عنوان نيمي از نيروي انساني فعال در بخش كشاورزي، بايد در برنامه‌هاي توسعه و به‌ويژه توسعه روستائي مشاركت داشته باشند، اما واقعيت اين است كه زنان . . .


1391/03/06[نمایش :10535][ادامه ... ]

نقش زنان در توسعه روستایی

:

امروزه نقش پر اهمیت ، اساسی وارزنده زنان روستایی بعنوان یاران و یاوران مردان که همدوش و همراه با آنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی فعالیت می نمایند برکسی پوشیده نیست و زن روستایی امروز، دختر دیروز و دختر امروز هم زن فردا خواهد بود. روستا محل کار و تلاش است و زن روستایی در خانه و مزرعه تلاش و مشارکت فعالانه دارد.


1391/03/06[نمایش :17736][ادامه ... ]

نگاهی بر اثرات تنش سرما بر محصولات کشاورزی در سال 89

:

تنش های محیطی مهمترین عوامل کاهش دهنده عملکرد محصولات کشاورزی در سطح جهان هستند. چنانچه تنشهای محیطی حادث نمی شدند، عملکردهای واقعی باید برابر با عملکردهای پتانسیل گیاهان می بود، در حالیکه متوسط عملکرد بسیاری از گیاهان زراعی . . .


1391/03/06[نمایش :16309][ادامه ... ]

مدیریت علفهای هرز مزارع برنج

:

علف های هرز به دلیل استفاده از فضا، سایه اندازی روی زراعت، استفاده از آب عناصر غذایی خاک، میزبان بودن برای آفات و بیماری ها، فراهم نمودن محیط مناسب برای فعالیت عوامل بیماری زا و ایجاد مشکلات فراوان در هنگام برداشت.


1391/03/06[نمایش :24065][ادامه ... ]

کشاورزی دقیق چیست ؟

:

مدیریت مزرعه به نوعی بر مبنای متوسط , یا یکنواخت انجام می شود که تمام سطح مزرعه کاربرد یکنواخت نهاده های زراعی را دریافت نماید.بهر حال , تغییرپذیری در نوع خاک , عمق خاک , ناهمواری یا شیب , یا علف های هرز می توانند موجب تغییراتی در عملکرد ها شوند. به طور نمونه دامنه عملکرد دانه می تواند از صفر تا بیش از 10 تن در هکتار در داخل یک مزرعه باشد. مفهوم کشاورزی دقیق به طور ساده مدیریت این تغییرپذیری با تطبیق دادن نهاده ها , مانند کود شیمیایی یا بذر , با پتاسیل محل می باشد.در این روش , عملکرد گیاه زراعی به حداکثر می رسد و در ضمن مصرف بیش از اندازه نهاده های زراعی به حداقل کاهش می یابد.به این فرایند مدیریت "کشاورزی محل –خاص " گفته می شود.


1391/02/25[نمایش :13100][ادامه ... ]

سبد خرید

ورود

ثبت نام
این برنامه را نصب کن !