خانه کشاورز

بهترین گل های آپارتمانی

این روزها با این خانه های کوچک که آپارتمان نام دارند همه به فکر خرید وسایل کم جا هستند و از خرید بسیاری چیزها می گذرند چون جایی برای نگه داشتن آن ها ندارند، اما از قید خرید گل و گیاه نمی شود گذشت. با این زندگی که روزبه روز بیشتر به سمت سرعت و شهرنشینی می رود نگه داشتن حیوانات خانگی، گل ها و گیاهان که بی سروصدا، کم خرج و بی زحمت هستند و گل هایی که حس طبیعت دوستی را در انسان زنده نگه می دارند لذت بخش است. ما برای شما در این مطلب آسمونی برای این که از زندگی در کنار گل ها لذت می برید چند نمونه آن ها را برایتان معرفی میکنیم. 

 

حسن یوسف

این گیاه زینتی از خانواده نعناست. رنگ آمیزی برگ های حسن یوسف بسیار متنوع است. این تنوع آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست، چون باتوجه به این که چقدر در معرض نور قرار بگیرد رنگ برگ های این گیاه تغییر می کند. برگ های این گیاه رشد بسیار سریعی دارند و خوشه گل دهنده آن در محل مناسب به سرعت ظاهر می شود و باید جوانه انتهای این شاخه قطع شود تا شاخه فرعی ایجاد شود. تکثیر این گیاه از طریق قلمه بسیار آسان است زیرا قلمه های حسن یوسف به آسانی ریشه دار می شوند. حسن یوسف باید در نقطه ای از منزل قرار داده شود که نور به طور مستقیم و شدید به آن نتابد و بهتر است یک روز در میان به آن آب دهید.

حسن یوسف

آگلونما

این گیاه به خاک غنی نیاز دارد و بهتر است در محیط مرطوب باشد. برای این کار حتی تابستان ها گیاه را با آب اسپری کنید. آلکومنا را نباید در مقابل نورمستقیم آفتاب قرار دهید. این گیاه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ بسیار حساس است. در فصل رویش هر 15 روز یک بار، از کودهای مایع رقیق به گیاه بدهید. 

آگلنوما

مارانتا

گل مارانتا با برگ های سبز و رگه های زیبایش برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب است.در تابستان گلدان گل مارانتا را از معرض تابش مستقیم نورآفتاب محافظت کنید و در تمام طول سال حرارتی برابر با 18 12 درجه سانتی گراد و رطوبت کافی برای آن فراهم کنید. زیاد کردن این گل از طریق تقسیم ریشه امکان پذیر است. خاک مناسب برای این گیاه خاکی است که موادآلی داشته باشد. 

اریکا

این گیاه برای تزئین سرسراها در راهروهای شیشه دار و به طور کلی قسمت های سرد ساختمان ها مزایای فوق العاده ای در بردارد و از جمله یکی از گیاهان گلخانه های سرد به شمار می آید. فصل گلدهی این گل رویایی بسیار متفاوت است، مثلا بعضی از نمونه های آن با گل های زنگوله مانند در پاییز، نمونه دیگر آن با گل های لوله ای در زمستان و نمونه ای دیگر در اوایل بهار گل می دهند. خاک این گل باید خاک مرغوب، غنی و سبک باشد به همین منظور از خاک سیاه به همراه خاک برگ استفاده می شود. این گیاه باید به طور دقیق مرتبا آبیاری شود زیرا هرگز تحمل رطوبت و خشکی مفرط را ندارد. 

مارانتا

سیکاس

سیکاس یکی از معروف ترین گونه ها برای کاشت در باغچه و استفاده در فضای داخلی منزل است. دمای قابل تحمل برای سیکاس درحدود 24+ تا 11 سانتی گراد است. اگر دما از 11 درجه کمتر شود امکان دارد سیکاس از بین برود، ولی اگر نرم شود باز هم امکان بهبودی آن وجود دارد. میزان رطوبت خاک سیکاس باید از کمی مرطوب و تر تا خشک باشد. خاکی که همواره خیس باشد به طوری که ریشه ها نتوانند به اصطلاح به آسانی تنفس کنند، سبب پوسیدگی ریشه ها و درنتیجه پیاز آن می شود. سیکاس در نور مستقیم خورشید رشد می کند ولی خود را با محیط داخل اتاق نیز تطبیق می دهد.

سیکاس

منبع:آسمونی


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
1 + 5 = ?

سبد خرید

ورود

ثبت نام
این برنامه را نصب کن !