خانه کشاورز

کشت شوید

در مورد گیاه شوید شویدهای معمولی تا ارتفاع حدوداً 1 متر رشد می کنند. شویدهای دسته ای، یکی از انواع کوتاه تر این گیاه هستند که بذرهای کمتری تولید می کنند. تکثیر شوید به شیوه نشا کردن خیلی مناسب نیست، برای همین بهتر است کاشت محصول خود را با بذر در باغچه آغاز کنید. اگر می خواهید در زمان اولین ترشی یا شور خیار، شویدهای شما آماده باشد، کاشت آن ها را یک یا دو هفته قبل از آخرین سرمای بهاری آغاز کنید. انتخاب محل کاشت شوید گیاه شوید در خاک غنی و نرم و در مناطق بسیار آفتاب گیر به خوبی رشد می کند.

کشت شوید

دستورالعمل های کاشت شوید دانه ها را به عمق نیم سانتی متری، و در ردیف هایی که بین 45 تا 60 سانتی متر از هم فاصله دارند بکارید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که آن ها را در بستری از خاک پخش کرده و به ملایمت با شن کش دانه ها را در خاک وارد کنید. گیاه در عرض 10 الی 14 روز از خاک خارج می شود. اجازه دهید که برای 10 روز تا 2 هفته رشد کرده و سپس آن ها را طوری کم پشت کنید که ردیف ها بین 30 تا 45 سانتی متر با هم فاصله داشته باشند. تا اواسط تابستان، هر چند هفته یکبار مجدداً کمی بذر بکارید تا در تمام طول فصل بتوانید برگ های جوان را برداشت کنید. گیاه شوید در خاک غنی و نرم و در مناطق بسیار آفتاب گیر به خوبی رشد می کند نگهداری از شوید گیاه شوید خیلی بلند و باریک است، به همین دلیل ممکن است لازم باشد که در کنار بلندترین گیاهان پایه نصب کنید تا جلوی شکسته شدن آن ها در بادهای قوی را بگیرید. اجازه دهید که چند عدد از گیاه ها به مرحله بذر دهی برسند.

کشت شوید

در صورتی که وضعیت خاک تغییر داده نشود، این بذرها برای فصل بعد تعداد زیادی گیاه جدید برای شما ایجاد خواهند کرد. برداشت به محض اینکه گیاه 4 یا 5 برگ ایجاد کرد، می توانید شروع به برداشت برگ های شوید کنید. در صورتی که تعداد زیادی شوید کشت کرده اید، می توانید تمام ساقه را جدا کنید و یا از هر کدام از آن ها، کمی از برگ ها را برداشت کنید. شما می توانید برگ های سرخس مانند این گیاه را به وسیله قیچی و یا با دست از گیاه جدا کنید.


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
8 + 5 = ?

سبد خرید

ورود

ثبت نام
این برنامه را نصب کن !