خانه کشاورز
علت لوله ای شدن برگ سانسوریا چیست؟
azm198
فرستنده : azm198
تاریخ : 1400/06/23

گیاه سانسوریا ، که به شکل های مختلف از جمله سانسوریا پا کوتاه، سانسوریای ابلق و … وجود دارد، گیاهی زیبا که معمولا در هر خانه ای میتوانید مشاهده کنید. برای اینکه بتونید این گیاه رو با رشد عالی و سلامت کامل نگهداری لازم است کود مخصوص سانسوریا رو مرتبا به این گیاه برسانید. اما همین گیاه مقاوم و کم آزار، مشکلات رایجی دارد که ممکن است شما را نیز درگیر کرده باشد. در اینجا به این مشکلات رایج گیاه سانسوریا می پردازیم:

1-    پوسیدگی ریشه سانسوریا
پوسیدگی ریشه یک مشکل رایج در گیاهان سانسوریایی است که برای مدت طولانی در خاک بیش از حد مرطوب یا غرق آب بوده اند. علائم پوسیدگی ریشه شامل زرد شدن سریع برگها ، توقف رشد و قاعده قهوه ای پوسیده برگها است. برای رفع آن، گیاه را از گلدان خارج کرده و سلامت خاک زیری را بررسی کنید. اگر ریشه ها دارای رنگ زرد هستند ، نیازی به نگرانی جدی نیست ، اما اگر قهوه ای و مایل به قهوه ای باشند ، باید فوراً برای حذف ریشه‌های مریض اقدام شود.
2-    لوله ای شدن برگ‌های سانسوریا  alt= Cry src= http://forum.kishtech.ir/images/smilies/cry.png />
برگ های پیچیده و لبه های قهوه ای خشک شده در نتیجه آب بسیار کم و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. اگرچه سانسوریا به طور طبیعی می تواند در مکان های پر از آفتاب خوب عمل کند ، اما در مناطقی که با اشعه های شدید سازگار نشده اند ، نشانه هایی از سوختگی خورشید و شوک محیطی نشان داده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت به طور قابل توجهی روند آبگیری را تسریع می کند ، بنابراین گیاه را در بهار در گلدان بزرگتر بکارید تا ریشه ها را در اطراف خاک مرطوب بپیچید.

3-    زرد شدن برگ ها
تشخیص دقیق علل زرد شدن برگ ها به دلیل مسائل مختلف متعددی که می تواند در آن اشتباه باشد بسیار سخت است. مشکلات شامل سوء استفاده از آبیاری ، نور زیاد یا کم و مسائل مربوط به بارور شدن است.

آیا کود حیوانی برای سانسوریا خوب است؟

  • از آنجایی که در کودهای حیوانی، اعم از کود کبوتر، کود مرغی یا کود دامی، میزان مواد آلی پس از آزمایش مشخص شده و کنترل نشده است، پیشنهاد می شود از این کودها برای گیاهان آپارتمانی استفاده نشود. زیرا گیاهان آپارتمانی به میزان مواد آلی حساس تر بوده و افزایش هر یک از عناصر به بیش از حد مجاز، می تواند باعث آسیب رسیدن به گیاه شود.

منبع:

emdadkeshavarz.com

http://forum.kishtech.ir/showthread.php?tid=60687

https://www.ukhouseplants.com/plants/snake-plant-mother-in-law-s-tongue-sansevieria-variety

هنوز جوابی برای این پست درج نگردیده است.
اخطار!جهت درج پاسخ به این پست لطفا وارد حساب کاربری شوید یا در سایت ثبت نام کنید!

سبد خرید

ورود

ثبت نام
این برنامه را نصب کن !